***
به گزارش فراز، بانک پاسارگاد به برکت توسل به امام هشتم شیعیان، در طول 19 سال فعالیت خود به توفیقات چشمگیری دست یافته که میتوان گفت آن را به موفقترین بانک خصوصی کشور تبدیل کرده است؛ بانکی که در زمینه خدمات زیرساختی به کشور، از بسیاری از بانکهای منطقه خاورمیانه نیز پیشی گرفته است.
بانک پاسارگاد در سالهای اخیر با وجود تحریمهای یکجانبه آمریکا که سیستم بانکی کشور را بیش از هر حوزه دیگری هدف قرار داده بود، عملکردی کمنوسان و باثبات از خود نشان داده. این بانک در پروژههای متعدد زیرساختی کشور نیز سرمایهگذاریهای عظیمی انجام داده که به کمک آنها کشور توانسته دوران سخت تحریم در 5 سال اخیر را پشت سر بگذارد. از جمله این پروژهها، خط لوله گاز ایران به عراق بوده که حتی آمریکا نیز به دلیل شرایط بینالمللی و فشارهای عراق، هر چهار ماه یک بار، آن را از تحریمها معاف میکند.
به عنوان نمونهای دیگر، چندی پیش چهار پروژه در بخش های صنعتی و حوزه انرژی شرکت میدکو، با ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری و ۵ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی با حضور رییس جمهور افتتاح شد که همگی از پشتوانه سرمایهگذاری و حمایت ویژه بانک پاسارگاد برخوردار است.
بانک پاسارگاد همچنین در سالهای اخیر بارها جوایز قابل توجهی دریافت کرده. از جمله مهمترین آنها، قرار گرفتن در رتبه اول بانکهای خاورمیانه در رتبهبندی موسسه بین المللی معتبر «بنکر» بود. این رتبه برای بانک پاسارگاد در حالی به دست آمده که در منطقه خاورمیانه بانکهای معتبری با شهرت جهانی فعالیت دارند. از سوی دیگر، در جدیدترین فهرست ارائه شده از سوی «بنکر»، بانک پاسارگاد به عنوان تنها بانک ایرانی در میان بانکهای برتر دنیا قرار گرفت.
بانک پاسارگاد از آغاز فعالیت خود در میان بانکهای خصوصی ایران توانست بهترین عملکرد درآمدی و سودآوری در بورس را از خود نشان دهد.
سال گذشته نیز بانک پاسارگاد با ۵۱۴هزار میلیارد تومان سپرده طی چهار ماهه نخست، سودی بیش از ۲۱هزار میلیارد تومان را بابت سپردهها پرداخت کرده بود که در شرایط تحریمی، رقمی قابل توجه تلقی میشد. این بانک با کسب رتبه برتر «بهرهوری کل عوامل» در گروه بانکها و موسسات اعتباری، بر اساس ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی، بیشترین ارزش افزوده را در مقابل هزینه سرمایهانسانی و هزینه سرمایه ایجاد کرده است.
چنانکه گفته شد بانک پاسارگاد با توسل به حضرت علی بن موسی الرضا (علیهالسلام) در طول نزدیک به دو دهه فعالیتش توفیقات کم نظیری کسب کرده است. در اولین تیزرهای تلویزیونی این بانک در 19 سال پیش، به موضوع استعانت از خدواند متعال و توسل به امام رضا (علیه السلام)، با صراحت مورد تاکید قرار گرفته بود. گفته میشود که در آن زمان، برخی از صاحب نظران در حوزه مارکتینگ، خواستار حذف این نوع تبلیغات شده بودند، زیرا که میتوان به جای یک جمله معنوی ، جملهای با قابلیت برندینگ بالا استفاده کرد، اما مجید قاسمی مدیریت بانک با این پیشنهادات مخالفت کرده بود.
اکنون پس از نزدیک به دو دهه فعالیت بانک به باور تعداد زیادی از سهامداران، همین توجه به معنویات و توسل به امام رضا (ع) باعث خیر و برکت شده و بانک پاسارگاد ضمن کسب توفیقات کم نظیر، رضایت مردمی و قشر بزرگی از جامعه ایران که مشتریان این بانک هستند را جلب کرده است.
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟